Polegi tegelikult kurb!

Õhtusöögini on natuke üle tunni aega. Istun meie bungalow terrassil, enam-vähem banaanipuu all, kuulan täiesti tundmatute konnade ja tirtsude kisakoori ja mõtlen, kui lahe on see, et mul on aega kirjutada.

Täna on viimane paikne päev enne homset Bangkoki hullust ja siis keskööl lahkuvat otselendu tagasi koju. Otsustasime lihtsalt olla ja laiselda. Ainus ettevõtmine oli rattaretk kõrvalkülla, kus mugisime munanuudleid ja uudistasime päikesevarje, mida selle küla igas tagahoovis meisterdatakse.

Ma olen valmis. Valmis tagasi koju minema. Ma tean, et meid kõiki ootab ees kiire ja kohustusi täis arigpäev. Palavuse asemel nügib end sisse jahedus. Peale hommikusööki tuleb laud taas ise ära koristada ja õhtusööki ei kantagi laia naeratuse saatel lauale. Pesu ei pese enam lahke tädi ning vaba aeg sisustab end kohustustega enne, kui ma ohatagi jõuan.

Aga kõik see ei morjenda mind.

Ma olen lõpuks ometi oma perega siin käinud ja sellest piisab!

Mälestused on meiega. Piisab silmade kinnipigistamisest, et tagasi tuua see hetk …

… mil me elus esimest korda hiiglaslikus lennukis istusime ja ekraanilt lennuki trajektoori jälgisime. Kaugel all, kümme kilomeetrit meist eemal, särasid Pakistani ja India tuled.

… mil elevant mulle põsele siukse musimopsu andis nagu oleks keegi tolmuimejaga nahka imenud.

… mil me üksteise kaisus öises aias basseini ääres istusime ja looduse hääli kuulasime.

… mil me templis munga ees põlvitasime ja kogu perega õnnistatud saime.

… mil me paadiga mööda jõge seilasime, rohelusse mattuvaid kaldaid ning jumal teab millest kokkuklopsitud majakesi uudistasime.

… mil me mägedes kohalikul turul litshiveini mekkisime ja kuivatatud kõrvitsat sõime.

… mil me öises Chiang Mai’s lahtise taksoga ringi kimasime.

… mil me Himaalaja mäestiku lõunapoolseimas otsas, sammalt täis metsas uitasime.

… mil me ennast nuudlitest ja magushapust kanast punni pugisime 🙂