Ma pugin end lõhki ja muidu tore elu.

Ma korraks olin väsinud. Lastest. Kas on lapsevanemaid, kes mõnikord ei oleks? Perega reisid on muidugi luksus ja lahe ja tore, aga on hetki, mil kogu see kamp ära tüütab ja ma põgeneks parima heameelga koos oma mäemehega kuskile luksus-spaasse. Päevad, mil me reisime, on raskemad. Siis on kogu see pakkimine ja kola kaasa tarimine ja bussid ja taksod ja ülemõistuse õhusaastatus. Chiang Mai on suuruselt Bangkoki järel teine linn ja kuuldu põhjal on siinne õhk pealinnaga võrreldes lausa luksus. Aga no mina ei ole elu sees nii sinist ja nii saastatud õhku näinud, kui siin lahtises taksos liiklusummikus passides. Kui me siia pikemalt jääksime, ostaksime raudselt näomaskid, et oma hingamisaparaati säästa.

Jõudsime kahe päeva eest oma viimasesse peatuspaika, hotelli nimega Secret Garden. Tegelikult võiks selle paiga nimi vabalt ‘Secret Paradise’ olla. Kui eelmised kaks hotelli sai valitud asukoha ja basseini järgi, siis siinsest peatuspaigast sai sihtmärk omaette. Umbes neli kuud tagasi saatis üks hea tuttav mulle FB-i selle hotelli lingi ja soovitas kuumalt järgi proovida. Mulle piisas paari kommentaari lugemisest, et kangesti tahta siia mõnulema tulla.

Secret Garden on Chiang Mai’st umbes 12 kilomeetri kaugusel, riisipõldude vahel pesitsev oaas. Hotelli omanikeks on sakslasest Peter, tema tai naine ja nende ülitubli tütar Isabel. Kui meie hotelli jõudsime, ootas meid ees Isabeli kiri: ‘Armas Sirja, andke andeks, et ma teid isiklikult vastu võtta ei saa. Mu isal oli täna mootorratta õnnetus. Oleme hetkel haiglas, kus teda kohe opereerima hakatakse.’

‘Õnneks’ pääses Isabeli isa katkise jalaluuga ning täna lubati ta juba koju taastuma.

Aga hotellist veel. Peter ja tema pere avasid selle paiga külalistele seitsme aasta eest. Tegu on lahmaka territooriumiga, mis on täis tipitud bungalow’sid ja öö läbi sillerdavaid laternaid. Igal pool kasvavad hiiglaslikud vihmapuud (Samanea saman), majesteetliku võraga hiiglased.

Õhtusöögiks valmistavad Isabeli vanaema ja paar abilist hõrgutavaid tai roogasid. Mis toitu puutub, siis küll on hea, et ma kohe esimestel päevadel endale lahedad tai püksid soetasin. Karta on, et mu skinny teksad peavad mõni aeg kapis istuma ja peenemat kintsu ootama. Võtame kasvõi tänase päeva. Mida ma siis kõike puginud olen? Hommikul olid omlett, pannkoogid, igatsorti puuviljad, juust, muna, kanapallikesed ja praekartul. Siis läksime ringsõidule, kus ma mekkisin igasugu kummalisi kohalikke asjandusi. Siis põikasime turule, kust sai marju ja jumal teab mida kuivatatud variandis – kõrvitsat, maasikat, ube jne. Ja just nüüd lõpetasime õhtusöögi, mis koosnes jumalikust papaya salatist, magus-hapust kanakastmest, nuudlitest ja shokolaadijätsust. Appi!!!!!!!

Meie bungalow on aia tagumises otsas, akendega naaberküla suunas. Täna hommikul kell seitse ärkasime laulu peale! Tädi laulis peenikese tai häälega pika laulu ja siis hakkas üks onu rääkima. Rääkis tervelt pool tundi. Hiljem saime Isabelilt teada, et tegu on traditsiooniliste hommiku-uudistega, mis igal hommikul küla kõlaritest rahva sekka paisatakse. Pikutasime mäemehega voodis, passisime lage ja itsitasime. Siuke pioneerilaagri tunne tuli. (mitte et mäemees teaks, mis tunne see selline on!)

Hotellis on igatsorti tegelasi. Eile õhtul saime tuttavaks ühe sakslanna ja ühe noorpaariga New Yorgist, kellega pikalt lobisesime ja kogemusi vahetasime. Lisaks on siin prantslasi, jaapanlasi, belglasi ja palju muid hetkel veel avastamata tegelasi. Kõik muudkui naeratavd ja õhkavad üksteisele õnnelikult, kui tore-tore ikka on ja küll see Taimaa on ikka lahe koht ja oihhh, kuidas siia peab tagasi tulema!

Vaade meie magamistoast …

Raamatunurk ja söögituba, kuhu hommiku- ja õhtusöögiks kirju seltskond koguneb…

Hommikud bassu ääres …

One thought on “Ma pugin end lõhki ja muidu tore elu.